کاربرد نامساوی ماتریسی خطی برای کنترل غیر تهاجمی دیوایس کمکی بطن چپ قلب

پایان نامه
چکیده

دستگاه کمکی بطن چپ قلب (lvad) یک پمپ مکانیکی قابل کاشت در بدن بیمارانی است که قلب آنها نارسایی تراکمی دارد و به قلب برای پمپاژ خون کمک می کند. یکی از بزرگترین چالش های استفاده از این ابزار ، مهیا کردن شرایط ایده آل برای بیمار ( تا حد ممکن نزدیک به شرایط نرمال) است. طراحی کنترلری که بتواند به صورت اتوماتیک سرعت پمپ را متناسب با نیاز شخص تنظیم کند، یکی از دشوارترین مراحل کار است. هم چنین قابلیت تطبیق سرعت پمپ، متناسب با تغییر میزان فعالیت بیمار برای جلوگیری از پمپاژ بیش از حد خون (که در اصلاح مکش گفته می شود و سبب فروپاشی بطنی و آسیب رسیدن به ماهیچه های قلبی می شود) نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این پایان نامه، مدل غیر خطی سیستم قلبی عروقی به همراه مدل پمپ مکانیکی موازی شده با بطن چپ معرفی می شود. سپس، روشی مفید برای کنترل دقیق سرعت پمپ، بدون استفاده از اندیس های مکش ارائه می گردد. بر همین مبنا دو هدف کنترلی مجزا قابل تعریف است. هدف کنترلی اول تعقیب الگوی فلوی پمپ از الگوی فلوی خارج شده از قلب سالم و صفر کردن خطای تعقیب تعریف می شود. در این پژوهش، برای رسیدن به این منظور از کنترلر فیدبک حالت استاتیک، دینامیک و همچنین pid استفاده می شود. ایده کنترلی دوم افزایش سرعت پمپ تا مرز رسیدن به سرعت مکش می باشد. برای رسیدن به این هدف از کنترلر جستجوگر اکسترمم برای حداقل سازی دامنه سیکل حدی استفاده می شود. نشان داده می شود که در این حالت بطن چپ تقریبا از چرخه گردش خون حذف می شود و خروجی قلبی مناسب توسط پمپ تامین می شود.

منابع مشابه

اولتراسونوگرافی بطن چپ قلب در گوسفند

محاسبه پارامترهای طبیعی قلب در حیوانات سالم برای ارزیابی بهتر و دقیق ترساختار و عملکرد قلب و تشخیص بسیاری از ناهنجاری ها و ب یماری های ناشی ازعملکرد نامناسب دستگاه قلبی  عروقی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . دراینتحقیق تعداد 10 راس گوسفند سالم نر نژاد لری - بختیاری با سن حدود یکسال ووزن 3 ±42  کیلوگرم انتخاب شدند . اکوکاردیوگرافی در مد روشنایی و حرکت ازفضای بین دنده ای چهارم و پنجم در نماهای ط...

متن کامل

نامساوی پوپویچی برای توابع ماتریسی با توان منفی

در این مقاله، با استفاده از مقادیر ویژه ماتریس‌ها و نامساوی عددی پوپویچی، این نامساوی برای اثر ماتریس‌های مثبت بیان شده است. به علاوه، با در نظر گرفتن توابع ماتریسی با توان منفی، نامساوی‌های ماتریسی از نوع پوپویچی به دست آمده است. نتایج به دست آمده در این مقاله، معکوس نامساوی‌های ماتریسی شناخته شده هستند.

متن کامل

روش نامساوی ماتریسی خطی در تئوری کنترل

در این پایان نامه به بررسی نامساوی ماتریسی خطی در تئوری کنترل پرداخته شدهاست.روش lmi را برای سیستم های مقاوم و سیستم دو خطی وسیستم گسسته زمان خطی مورد بررسی قرار داده ایم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023